aug 06 2020

De Finish-line

Published by under Week 19

Maandag 5 augustus – woensdag 14 augustus

Maandag was de laatste dag met ons thuis in het mooie Afrika. We zijn nog naar een roofvogelpark geweest waar ze verwaarloosde en gewonde roofvogels opvangen. Na een super toffe en geweldige roofvogelshow gingen we naar ons verblijf om daar als laatste avond een hapje te eten. Na een hilarische avond met veel gelach en lekker eten, gingen we slapen. Na de geweldige weken op stage en de gave, avontuurlijke reis met ons gezin, hebben we dinsdagochtend weer afscheid van elkaar genomen op het vliegveld. Pap, mam, Luc en Cas gingen namelijk naar huis, maar wij zouden onze reis eindigen met als laatste bestemming Kaapstad.

BVH_2395 - Copy  BVH_2425 - Copy IMG_20190806_085242377

Na een korte vlucht van 2 uur werden we door een lieve dame naar ons verblijf gebracht. Het lag midden in de stad en vlak langs de oceaan. We konden al tegen de bekende Tafelberg kijken dat op de achtergrond van ons uitzicht lag, wat een mooi plaatje! De dag erna konden we met de Hop on- Hop off mee. Dit is een toeristische bus, waarbij je informatie krijgt over de stad en kan in- en uitstappen waar je wilt om activiteiten te doen. Als eerste activiteit gingen we naar Two Ocean Aquarium, een groot aquarium met enorm veel soorten vissen, schildpadden, pinguïns noem maar op. Echt heel mooi! Wat nog het gekke was, is dat het die dag met pijpen uit de hemel begon te regenen, de eerste regen die we in maanden weer hadden gezien! Gelukkig stonden we wel binnen ;)

Vervolgens stapte we weer op de bus om naar een mooie markt te gaan en daar souvenirs te kopen voor onszelf en voor ons thuis. Hier vonden we namelijk mooie maskers, beelden en nog meer. Ook hadden we ons ingeschreven voor een wandeltour naar de Bo-Kaap. Dit is een wijkje met allerlei erg fel gekleurde huisjes die de bewoners in de vroege tijden zo hebben geschilders als boodschap naar de Overheid. Ja, dit was echt erg indrukwekkend en mooi om te zien! Hierna stapten we weer de bus in en reden we langs Tafelberg en Camps Bay, een groot strand. Hier zijn we uitgestapt om te genieten van de frisse lucht, zeelucht en visgeur en wat was dat heerlijk. Na een korte strandwandeling zijn we met de bus weer naar ons verblijf gegaan.

P1060544 IMG_20190808_164426

Vandaag was het geen fijne dag voor ons pap, mam, Luc en Cas. Doordat er een storing bij British Airways was, waren alle vluchten van London naar huis gecanceld. Ze stonden daarom vast op London Airport en moesten een nieuwe vlucht boeken om thuis te komen. Na lang wachten en veel gedoe zijn ze wel thuisgekomen, maar de koffers konden niet mee, dus die zouden later nog allemaal apart geleverd worden. Ja, het waren twee lange reisdagen voor hun. Terwijl wij hier in Kaapstad aan het genieten waren van alle moois en bijzonders, wat kan het oneerlijk zijn… ;P

De volgende dag, donderdag, gingen we weer met de bus mee. De eerste stop was de Botanische Tuinen. Dit was een soort natuurpark waarin allerlei verschillende landschappen, natuur, planten, bloemen, etc. te zien waren. Echt zo ontzettend mooi en rustgevend! Straten met joekels van bomen en een veld met felgekleurde bloemen, het was er allemaal en we keken onze ogen uit. Deze middag zouden we eigenlijk met een georganiseerde hike de Lion Head beklimmen. Dit was een berg naast Tafelbergen, wat ook erg mooi zou zijn. Helaas kwamen we te laat terug met de bus, waardoor we niet meer konden aansluiten met deze hike… In plaats daarvan hebben we pizza besteld en een film gekeken op bed, dus dat was een goede vervanging vonden wij zelf haha.

IMG_20190808_132417 IMG_20190808_133458 P1060636 P1060653

De volgende dag waren wij op weg naar de Ocean-Safari. Dit was een safari op een boot waarbij we allerlei zeedieren zouden zien. Hier hadden we echt naar uitgekeken en hadden er veel zin in. Op weg naar de safari, werden wij echter door de organisatie gebeld die vertelden dat de safari niet door kon gaan vanwege het slechte weer. Daar baalden we natuurlijk heel erg van. We bedachten meteen wat we wel zouden kunnen doen. Maëla, een meisje van stage was ook in Kaapstad aan het reizen met 3 andere personen die ze kent. We waren al van plan om samen ergens een keer weer te ontmoeten, maar dat kwam elke keer niet uit met de geplande activiteiten. We wisten echter dat zij die middag de Tafelbergen ging beklimmen. We belden haar dus op en vroegen of we mee konden. Van de groep mocht het en die middag zijn we dus bij elkaar gekomen. Het was echt al super tof om Maëla weer te zien, maar om ook nog samen de Tafelbergen te beklimmen met de PRACHTIGE uitzichten en de mist op de top, was echt GEWELIG! Het was echt een zware klim en we hadden veel pauzes genomen (achteraf hoorden we dat dit de makkelijkste route in Tafelbergen was, oeps..). In totaal hadden we er 5 uur over gedaan om boven op de top te komen van de Platteklip Gorge, één van de pieken van Tafelbergen, en terug.

IMG-20190809-WA0043 IMG-20190809-WA0053

Zaterdagochtend werden we in de ochtend opgehaald door Pedro, onze gids voor de dag. We stapten in een busje waar al 10 andere mensen in zaten en reden naar Hout Bay. Hier hadden we de kans om met een boot naar Seal Island te gaan, letterlijk zeehondeneiland. Natuurlijk deden wij daar ook aan mee om de talloze zeehonden te zien. Hierna reden we door naar een plek dichtbij Cape Point en Cape of Goede Hoop. Vanaf hier kregen we een elektrische fiets en gingen we fietsend richting Cape Point. Wat hadden we geweldige uitzichten en prachtige landschappen om ons heen! We genoten er elk moment van. Met een overheerlijke lunch tussendoor, kwamen we uiteindelijk bij Cape Point. Hier konden we omhoog lopen naar een vuurtoren, waar we weer uitkeken over een prachtige oceaan en bergen. We liepen verder naar Cape of Goede Hoop, het zuidelijkste puntje van Zuid Afrika. Ohh, wat was het weer geweldig. Hierna waren we nog niet klaar! We reden met het busje verder naar Boulder Beach, een strand dat bekend staat om de wilde Afrikaanse pinguins. Overal waar we langs liepen, waren pinguins en we hebben er zoveel gezien, ook kuikens, dat ik de tel kwijt ben geraakt. Hierna gingen we weer naar huis en werden we afgezet door onze gids. Die avond sloten we ook nog goed af door samen te gaan uiteten met Maële en haar vrienden. Het was echt enorm gezellig. Het was echt zo’n TOFFE dag, waarbij we zoveel hebben gedaan en gezien!

P1060749 P1060987

Zondag was onze laatste dag in Kaapstad en dat betekent ook… onze laatste dag in Zuid Afrika :(

In de ochtend wilden we eigenlijk graag naar Robbeneiland, maar dat was al volgeboekt. We hebben dus een rustige ochtend gehad. Vervolgens wilden we Paragliden, maar doordat het weer niet goed was ging dat ook niet door. We gingen daarom te voet naar Waterfront, een mooi haventje met prachtige boten, gebouwen, omgeving en alles. Er was veel te zien en te doen. We hebben naar een band geluisterd die prachtige afrikaanse muziek aan het spelen was, we hebben squash gekeken in het midden van het winkelcentrum, leuke kleine winkeltjes bezocht en uiteindelijk samen een terasje gepakt om de dag af te sluiten. Ook al hadden we geen georganiseerde activiteiten gedaan, het was alsnog een geweldige, spontane laatste dag!

Maandag was het tijd om dit geweldig land te verlaten. We pakten onze spullen, bedankte de geweldige gastvrouw en stapten in de auto op weg naar het vliegveld. We waren beide toch wel rustig en verdrietig dat dit avontuur er helaas alweer op zat. Op het vliegveld checkten we in en kwamen we alweer Maële tegen (zij zou ook naar huis vertrekken). We hadden dezelfde vlucht richting Johannesburg. Toen we landden in Johannesburg konden we dus gezellig nog de middag samen op het vliegveld doorbrengen, want we moesten allemaal 9 uur wachten op het vliegveld. We hebben samen een hapje gegeten, rondgedwaald, spellen gespeeld, zondsondergang gekeken, gedanst in het midden van de gang. Toen namen we toch echt afscheid van de groep. Het was toch echt weer raar en lastig om doei te zeggen tegen Maële. We stapten in ons vliegtuig op weg naar London. Het was raar, alsof we nu écht onze Bushfamily en ons tweede thuis in Zuid Afrika zouden verlaten.

De reis ging vrij snel voorbij en toen we in London aankwamen moesten we ons weer 4 uur weten te vermaken. Het lijkt geen toeval meer, maar ook daar kwamen we weer Maële tegen, waarmee we deze 4 uur konden volmaken met spellen. Na definitief afscheid te nemen, namen we onze laatste vlucht richting ons vertrouwd landje. Toen we op Schiphol aankwamen en door de duane moesten, moest de man achter de balie lachen omdat hij zag dat we een tweeling waren en hij het mooi vond dat we samen weg waren geweest. We pakten onze kofers en liepen naar buiten. En ja hoor, daar stonden ze; pap, mam, Jeanne en Eline. Echt super leuk om ze weer te zien en in de handen te nemen! We reden samen naar huis en thuis aangekomen was er een groot spandoek gespannen met daarop ‘Welkom thuis Twinnies’. Wat nog het grappigst was, was dat Renée ons op stond te wachten met twee borden met daarom ‘Miss van Hout’ en op de andere ‘Mrs. van Hout-Posthuma’. Daar hebben we hard om gelachten! We gingen gezellig aan de koffie en gebak om het een en ander bij te praten. Het was een mooie dag, maar ook een erg dubbel gevoel. De dag daarna was het 14 augustus en waren we dus gelijk jarig. Met een welkom-terug feest en verjaardagsfeest in één, zagen we de hele familie en onze vrienden weer terug. En dat was toch wel echt weer geweldig! We konden onze avonturen en verhalen vertellen en iedereen weer zien. Een mooie afsluiting van onze geweldige, onvergetelijke en in vervulling gegaande droomreis.

IMG_20190813_145204679 IMG-20190813-WA0030

We zijn enorm dankbaar voor deze kans, de reis, de avonturen en de nieuwe vriendschappen die we hebben gemaakt. En aan de trouwe lezers, jullie ook bedankt voor jullie interesse en reacties!

Reageren uitgeschakeld

Comments are closed at this time.